IBF ir tikai online uzņēmējdarbība forums un bezmaksas sludinājumu dēlis – dalība ir bez maksas ar pilnu piekļuvi visām sadaļām; maksas konti piedāvā papildu priekšrocības kā baneri un vietu jaunumu izsūtnē. ✅ Paraksta saites pieejamas visiem. 🚫 Aizliegts publicēt ar mākslīgo intelektu (LLM) radītu saturu – dalies ar saviem viedokļiem, pretējā gadījumā konts var tikt dzēsts.

Jaunu brendu radīšana

Aigars555

New member
Pievienojies
20. Novembris 2007
Ziņas
0
Reakciju rezultāts
0
Šorīt tā intensīvāk pārdomāju šo lietu. Visu laiku redzu tikai vienu - visi cīnās par keywordiem kā traki un patiesībā manuprāt jau tas ir aizgājis nedaudz par tālu. Tas tāpat kā ar domēniem - nu nav to iespēju bezgalīgi, kaut kad tas viss beidzas. Tas, kas bija pirms 10 gadiem unikāls, tas tagad ir ūberunikāls un pārdodas par daudziem miljoniem, bet vērtība jau ir tādiem domēniem kā kautkas-kautkāds.com, freenewkautkas.com utt. Es gribu teikt, ka esam pārāk dziļi iegrimuši, jo vērtīgi ir jau pat gari domēni, kuriem pirms pieciem gadiem nebija vērtības.

Keywords - ievadi google ko gribi, vienalga būs daudz konkurentu, nav vairs daudz to nišu, kaut kas jau ir, bet viss labākais jau ir sagrābts. Protams, kaut kādus tūkstošus var nopelnīt, bet tas nebūs nekas unikāls.

Ko darīt? Es redzu tikai vienu attīstības virzienu - jaunu brendu radīšana. Jā, tas nav viegli, bet ir iespējams. Ja pie tā piestrādā tā pamatīgi, tad tās ir iespējas. Es redzu, ka pat te, šajā forumā ir pietiekoši daudz gaišu prātu, kas to varētu realizēt.

Piemēram, es radu produktu ar nosaukumu BNFHDGFSD. Neviens šobrīd to google nemeklē. Domāju, ka, ja produkts ir labs, tad iebarot to cilvēkiem var ātri gan caur video, gan citām vietnēm.

Kā piemērs, Chris Crocker (tas blondais mēsls) - nu kas viņu zināja? Tagad viens no ASV populārākajiem cilvēkiem. Patiesībā BRENDS, ar kuru var pelnīt lielu piķi. Tas tikai viens piemērs, bet ļoti atbilstošs tam, par ko runāju. Un viņš to izdarīja tikai ar vienu video klipu.

Gribetos redzēt Jūsu pārdomas šajā jautājumā.
 
Nu nav tik vienkārši, piesaistīt cilvēkus uz 'generic' domēnu gandrīz vienmēr būs lētāk un vieglāk, nekā radīt brendu.

Nerunājot, protams, par tik augsta līmeņa lietām kā cars.com, flowers.com etc. bet arī zemākā līmenī...

SendFlowersRiga.com būs vieglāk piesaistīt klientus nekā Flowsey.com, jo otrajam, lai cilvēki to uztvertu kā labu puķu pasūtīšanas vietu Rīgai, ir nepieciešama liela reklāma.

Ne velti visi nozares labāk izsakošie vārdi tik daudz maksā.
Bet nenoliedzami, pieaugot interneta lietotāju skaitam un online biznesa apjomiem, īsu labu brendu pieprasījums tikai pieaugs nākotnē.
Ne velti visi 3 burtu .com domēni maksā sākot no 7,000$ un nav brīvi reģistrējami arī vairs neviens 4 burtu .com domēns. Jo īsi forši vārdi cilvēkiem patīk ;)
 
jā, tas par domēnu, bet par pašu produktu runājot... Kā to aiznest līdz patērētājam.

Jāveido brenda image, lai cilvēki Tavu produkta nosaukumu lieto kā produkta apzīmējumu. Piemēram, autiņbiksītes visi sauc par Pampers, kaut gan tas ir tikai viens atsevišķs produkts, brends. Nu kaut kā tā.
 
Lai tavu brendu atpazītu, vajag lielu, jo lielu kapitālu, reklāmkampaņas, produkta izveide u.c. Un par nišām runājot, nebūt nav tā kā tu saki, es šodien vien atradu 4 nišas kuras sākšu dominēt tulīt, ienesīguma potenciāls ir diezgan liels, un konkurence ? Pff.... zem 1000, to viegli var izkonkurēt.

Aigar, lai nu kā tu tagad censtos izveidot savu produktu, tici man vai nē, bet agri vai vēlu, tu nonāksi pie interneta, keyword searchiem un citām lietām. Jo internetam kā medijam pider pasaule, lietotāju skaits tikai pieaug, peļņas potenciāls tikai pieaug, katru dienu caur internetu virzās milijoniem dolāru, tā ir tava izvēle vai gribi šai "šosejai" nostāties pa vidu vai nē, es pats to daru, un sāku jau apsvērt domu par strādāšanu mājās tikai tīri ar internet marketingu, un tālākos plānos ir varbūt veidot kautkādu "fiziskus" seminārus, vai kursus Latvijā par internet Marketingu, tikai lai tas izveidotos, man pašam ir jāķļust par BRENDU, lai cilvēki zinātu, ko es daru un kas esmu.

Tu pats vari kļūt par brendu, piemēram JohnChow, ienesīgākais blogeris internetā, cilvēki raksta goglē "JohnChow" lai tikai atrastu viņu, viņš pats ir kļuvis par brendu.

Un kamēr pastāves search engines (Google, Yahoo), un manliekas, ka viņi vēl ļoti ilgi pastāves, tikmēr cīņas par keyworddiem un nišām turpināsies. Jo cilvēki jau tikai atrod (95% gadijumu) caur search dziņiem. Kā jau minēju vienalga kā tu vēlēsies popularizēt savu brendu internetā, tev tik un tā nāksies atgriezties pie nišām un keyworddiem.

Tu gribi piedāvāt tādu produktu kuram ir zems piedāvājums, augsts pieprasījums - lūk atkal niš jāmeklē, interneta biznesā vai "ķieģeļu" biznesā, tev tik un tā nāksies izpētīt tirgu, un sameklēt nišu. Un ja tu gribi lai tavu produktu atrod, tad atkal nāksies meklēt keywordus, lai tevi atkal kāds atrastu, ironija, vai ne ? Un kamēr cilvēki tevi sāks meklēt pēc tava "brenda", oj, oj oj tas tikai pēc veiksmīgiem gadiem nāks tikai, līdz tam vēl ir tāls ceļš ejams, normāli kamēr cilvēki sāks meklēt tavu brandu onlianā, līdz tam laikam tu jau sāksi pelnīt milijonus, jo būs tik veiksmīgs, ka cilvēki tevi meklēs. Un tagad padomā, cik tāls ceļš ejams lai tu sāktu pelnīt milijonus ? Biku ir ne ? Nu lūk tik tāls ceļš arī ejams, lai cilvēki sāktu meklēt tevi pēc brenda.

Par domeiniem, nu cilvēkiem patīk īsi un skanoši, piemēram "ebay", viegli atcerēties un uzrakstīt. Bet tikpat labi cilvēkiem patīk arī skaidri, bet garāki vārdi. Piemēram "Toms Hardware", ja to domeinu sāsinātu līdz 4 - 6 burtiem, būtu kautkas "ToHa", kuru atkal ir grūtāk atcerēties, un ir iespēja kad nepareizi vispār domeinu uzrakstīsi, ja atkal gribēsi šo mājaslapu apmeklēt. Doeminu garumiem, ir savi + un -.

Protams, es tevi negribu atturēt no tavas idejas, ja domā, ka sanāks tad tikai uz priekšu. Tikai es tev gribēju pateikt, ka tas nav tā, ka rītā jau visi tavu brendu meklēs Yahoo, Googlē un citur.
 
Trenz, to, ko Tu saki, tas viss ir saprotams, zināms un patiesība un, jā, tas nav vieglākais ceļš. Es arī nesaku, ka šo ceļu grasos iet - vienkārši šobrīd nav ar ko to darīt, nav brenda, tas ir jārada... :)

Bet ideja kā tāda - vieglāk Internetā ar nišām nekļūst. Redz, Tu pats šodien jau 4 nišas atradi - tas nozīmē jau konkurence lielāka un tas notiek nemitīgi, ik stundu, ik minūti, ik sekundi, bez pārtraukuma konkurence da jebkādā nišā pieaug.

Un par brendu - to jau arī biju domājis, ka tas jau var būt jebkas, gan produkts, gan Tu pats. Tas ir pilnīgi vienalga, bet rezultātā cilvēks googlē meklēs Tevis radītu vārdu salikumu, kas būs tas Tevis radītais brends.

Vienkārši gribu uzsvērt, ka tam ir liela nozīme un būs tikai vēl lielāka. Internetā brendi vēl ir salīdzinoši jauni un tie, kas ir tagad, ne visi arī izdzīvos. Grozi kā gribi, bet Internets tomēr attīstās pēc normāliem principiem. Sākumā bija viskautkas, kas tagad mums liekas smieklīgs, bet tagad Internetā jau var atrast izkoptas līdz kristāla spožumam lietas.

Un, protams, tam ir vajadzīgs liels kapitāls, tāpēc, lai to darītu, sakrāsim naudu ar sīkumiem ;)
 
Nu par tām nišām, nu nezinu vai vares tik ātri viņas aizpildīt, heh tad jau jāmetas atpakaļ uz viduslaikiem, bet ar katru produktu parādās arī jauna niša kurā darboties ( ja runājam par affiliate marketingu).


Par konkurenci runājot, bet kas ir vainas konkurencei ? Vai tik tiešām tā ir tik slikta ? Konkurence norāda to, ka tajā nišā apgrozās nauda, jo lielāka konkurence jo vairāk naudas. Un ja esi pietiekami "gudrs", tad konkurenti tev pat palīdz ! Kādā ziņā ? Tādā, ka tu vari redzēt, kas viņus ir padarījis par stiprākajiem konkurentiem, un tu jau redzi ko tev vajag darīt lai tu būtu pārāks ! Pluss, es pats ar daudziem konkurtentiem esmu apvienojies, vai nu taisot Joint Ventrues, vai kā savādāk, mēs apvienojāmies un peļņas pieaugums abiem sasniedza vairāk nekā 70%. Konkurence nav nemaz tik slikta, kā visi cilvēki saka, vajag tikai mācēt to izmantot.

"Ja nevari mainīt apstākļus attiecīgi savām vajadzībām, tad maini savas vajadzības attiecīgi apstākļiem". Tas ir tikpat svarīgi kā pārvērst negatīvo enerģiju pozitīvā, un citas lietas. Konkurence nav nemaz tik slikta, un ja godīgi, man patīk konkurence, tas man uz "uzsit" asini, un dod vēl lielāku iemeslu būt pārākam.
 
piekrītu - ja redzi, ka var kaut ko izdarīt labāk vai savādāk par to, kas ir, tad tikai uz priekšu, dari, jo gan jau būs daļa cilvēku, kam Tavs traktējums labāk patiks. Par konkurenci Tu jau pats zini, ka labāk nelīst tur, kur jau Tev priekšā visa cilvēce - jēgas nebūs nekādas. Es tagad nerunāju par peļņu no Adsense...
 
Īsti nesaprotu pirmo postu apmaiņu starp Aigars555 un
Trenz, it kā brendings un SEO, SERP's un vienkārši
keywords iet kaut kādā pretstatā viens ar otru.

Ja ar to domāts, ka Google mīlēs makšķernieku
piederumu veikalu vairāk, ja domēnā būs vārds
"fishing", tad galīgi garām. Tam nav nekādas nozīmes.

Nu Yahoo un MSN vēl mazliet iedot plusu par
keywordiem domēnā, but who cares...

Protams, nav slikti, ka domēnā ir iekļauts kāds
no galvenajiem keywordiem, bet tas vairāk
pozitīvā veidā iedarbosies uz psiholoģiju un cilvēkiem
būs vieglāk uztvert ap ko lieta grozās.

Bet kā jau iepriekš minēts, uz šodienu jau ir sasodīti
grūti dabūt labus domēna vārdus, protams .com , jo
par pārējiem es vispār netērētu savu laiku.

Un tieši tāpēc, domāju, ka visiem IM vajadzētu domāt
par sava brenda radīšanu. Gudrākie jau to ir,
izdarījuši, bet lielākā daļa - klejo neceļos....

Piemēram, lapas ar šādiem nosaukumiem:

Belly-Buttons-Rings-Guide-For-Girls.com

Nu kurš ko tādu vispār uzskata par nopietnu?
Kurš to var atcerēties?
Tas vairāk izskatās pēc keywordu spama.

Bet brendings galu galā jau nav tikai nosaukums -
ta ir logo, saita vizuālais noformējums, krāsas,
"buyers experience" jeb pasākumu kopums, ko
izbauda lapas apmeklētājs veicot vienu vai otro
darbību. Customer serviss. Tehniskie risinājumi.
Produkti/pakalpojumi - after/sales serviss.

Tas viss kopā veido brendu!

Klasisks piemērs Latvijā - tas gan tik daudz neattiecas
uz brendu kā uz pozicionēšanu - Rimi reklāmas
par darba piedāvājumiem.

Viņi nopozicionēja sevi kā ļoti krutus, augstas klases
darba devējus - uhhh - augstas algas, visi smaida,
pensija utt...

Bet ieejot veikalā tas viss sabrūk - Tu redzi tās
bezzobainās, nelaimīgām sejām salātu svērējas
un Tu saproti, ka tas viss ir fufelis :-)

Jābūt tomēr kaut kādai saitei ar realitāti.

Bet Internetā, ar sava produkta/pakalpojuma vai pat
affiliate lapas brendingu vajadzētu ik vienam
nodarboties.

Kaut vai tikai pāris svarīgākos elementus:

* Izdomāt sakarīgu domēna (brenda) nosaukumu
* Krāsu shēmu un logo
* Savu pozīciju tirgū

Nu tas jau ir daudz :-)

Paskatieties - visi jaunie web 2.0 projekti ir veidoti
kā unikāli brendi - YouTube, MySpace, Flickr un kas
tik vēl nē - pilnīgi bezsakarīgi nosaukumi.

Veidojot brendu, nevajag jau sevi salīdzināt ar tiem
milžiem. Un kurš te saka, ka Tam vajadzīgi
milzīgi līdzekļi? Kam Tad??? Lai uztaisītu Logo?
Niche Marketingā, savā nišā jebkurš saprātīgi
domājošs pilsonis var uztaisīt tādu brendu, ka
tik turies!

Neviens jau nesaka, ka jau pirmajā mēnesī Googlē
Tavu jauno brendu meklēs tūkstošiem cilvēku
(lai arī to var panākt ar PR vai Video). Brendings
jau ir ilgtermiņa ieguldījums nākotnē.

Par tiem krutajiem domēniem runājot - jā nav jau
slikti, bet ne vienmēr arī tas palīdz. Kaut vai slavenie
Dogs.com un Books.com, kuros iegrūsts vairāk
naudas nekā Latgales ceļu uzturēšanā pēdējos
15 gadus. Un rezultāts??? Nekāds...tāpat, kā Latgalē.

Vispār brendings ir viena no manām mīļākajām
tēmām, te varētu daudz un daudz runāt, jo tā
taču ir vesela zinātne.

Iesaku noskatīties Eban Pagan kursu
"Get Altitude" - daudz labu lietu iekšā.

Andy
 
Andy, kaut kad nesen biju Latgalē - ziņi, man arī bija pārsteigums, bet ceļi ir labi... labāki nekā uz Liepāju braucot ;)

Apmēram to arī gribēju teikt, ko Andy izklāstīja, tikai par to kapitālu gan negribētos piekrist, kaut gan... ja Tev ir palīgi, kas arī ir ieinteresēti, tad Tev nav jācenšas kļūt par dizaineru savam projektam, ietaupot naudu vai arī maksāt kādai aģentūrai nesamērīgu piķi... Bet BRAND radīšana tomēr arī kaut ko maksā, jo parasti tas ir meklējumu ceļš, kur pa vidu ir gan vajadzīgi, gan nevajadzīgi tēriņi. Iespējams, protams, ka viss izdodas ar pirmo reizi, bet parasti tā nav.
 
Nē, nu loģiski, bet te jau iet runa tikai par tūkstošiem
nevis simtiem tūkstošu Ls.

Nu pāris tūkstoši jau nav milzu nauda.
 
Atpakaļ
Tops