Hmmm... Piektdienas vakars, plkst. 20:00 droši vien, ka lieākā daļa no I-Bizness foruma dalībniekiem atpūšas draugu lokā kādā jaukā Rīgas krodziņā, iedzer, dejo, Briksons svin vārda dienu, Aivars skaudri skatās izlaizītajā putras bļodiņā... Bet es sēžu pie datoru un rakstu šo...
Beidzot lietas EBay frontē sāk iet uz labo pusi - šodien 3 reizes gāju uz pastu
Pasta darbiniece jau sāk aizdomīgi skatīties uz manām 1kg pakām, kas iet uz UK
Gribēju izstāstīt par vienu lietu no kuras gandrīz neviens iesācējs IM nav pasargāts. Un jau esmu novērojis dažus cilvēkus, kas atkal un atkal pieļauj mūžsenās kļūdas. Arī es tāds agrāk biju un pat vēl šodien cīnos ar šo problēmu.
Un tā PROBLĒMA ir - plāna nesastādīšana, mērķu nenospraušanas un koncentrācijas zudums. Par katru lietu atsevišķi.
PLĀNOŠANA
Šī bija vieno no manām lielākajām problēmām iesākumā. Tev ir ideja, zini ko darīt, bet piesēdies pie datora - pavadi pāris stundas bezjēdzīgi ieķerot te vienu lietu, te otru un beigās saproti, ka nekas tāpat nav izdarīts. Pareizā plānošanā ir milzīgs spēks!!! Un līdz es to patiesi neatklāju priekš sevis, neredzēju milzīgos plusus, ko sniedz pareizi saplānota diena.
Lai cik tas smieklīgi neizklausītos, visefektīvākā metode ir uzrakstīt darba plānu nākamajai dienai - vienkārši uz papīra lapas, punktu pa punktam.
Piemēram:
1) Jāieposto 20 posti Betting Advice forumā
2) Jāsameklē 5 jauni JV partneri
3) Jāuzraksta raksts par Cheltenham Festival priekš newsletter
4) Jāizveido 1 jauna AdWords kampaņa
5) utt.
Un ķerties pie nākamā darba tikai tad, kad pirmais ir izpildīts un izsvītrots no lapas. Es tā mēģinu darīt katru dienu - un sajūta ir fantastiska dienas beigās, kad visi uzdevumi ir izsvītroti.
MĒRĶU NOSPRAUŠANA
Atkal - tas var likties tik elementāri un pašsaprotami, bet tāpat 99% cilvēku paklūp. Jebkurā "business venture" ir jābūt nospraustiem mērķiem. Zinu, to māca 9.klasē, bet tas ir VITĀLI SVARĪGI, lai sasniegtu ko patiešām ievērīgu. Tev skaidri jāzin īstermiņa un ilgtermiņa mērķi.
Piemēram - šonedēļ mērķis dabūt 1000 kvalificētu apmeklētājus savai lapai. Tālāk vienkārši sastādi rīcības plānu, kā to mērķi izpildīt un rezultāti neizpaliks:
1) 50 posti 10 dažādos forumos
2) 3 AdWords kampaņas
3) 3 Yahoo kampaņas
4) 5 raksti priekš "article directories"
5) utt.
Vienkārši nospraud mērķi, sastādi rīcības plānu un IZDARI!!!
KONCENTRĒŠANĀS
Par šito tēmu es varētu grāmatas 12 sējumos sarakstīt. Manuprāt, tā ir PATI LIELĀKĀ problēma, klupšanas akmens un NELAIME darbojoties IM jomā. Jums pat grūti būtu aptvert cik daudz laika esmu pagātnē izniekojis mētājoties no vienas idejas uz otru. Es pat negribu runāt par to naudu, kuru esmu izgāzis vējā pēdējos 5 gados - savi 30 000 EUR droši sanāktu...
Tev ir JĀSPĒJ koncentrēties uz vienu lietu, vienu projektu - nospraud mērķi, sastādi rīcības plānu un RĪKOJIES!!! Bet Dieva dēļ nesāc ķert jaunu projektu pirms neesi neko pamatīgu izdarījis ar iepriekšējo. Manā kontā ir vismaz kādas 100 iesāktas un nepabeigtas idejas - būtībā izšķiests laiks, nauda un sirmi mati uz galvas
KONCENTRĒJIES :!: :!: :!:
O.K. Baigais murgs sanāca...
Beidzot lietas EBay frontē sāk iet uz labo pusi - šodien 3 reizes gāju uz pastu
Gribēju izstāstīt par vienu lietu no kuras gandrīz neviens iesācējs IM nav pasargāts. Un jau esmu novērojis dažus cilvēkus, kas atkal un atkal pieļauj mūžsenās kļūdas. Arī es tāds agrāk biju un pat vēl šodien cīnos ar šo problēmu.
Un tā PROBLĒMA ir - plāna nesastādīšana, mērķu nenospraušanas un koncentrācijas zudums. Par katru lietu atsevišķi.
PLĀNOŠANA
Šī bija vieno no manām lielākajām problēmām iesākumā. Tev ir ideja, zini ko darīt, bet piesēdies pie datora - pavadi pāris stundas bezjēdzīgi ieķerot te vienu lietu, te otru un beigās saproti, ka nekas tāpat nav izdarīts. Pareizā plānošanā ir milzīgs spēks!!! Un līdz es to patiesi neatklāju priekš sevis, neredzēju milzīgos plusus, ko sniedz pareizi saplānota diena.
Lai cik tas smieklīgi neizklausītos, visefektīvākā metode ir uzrakstīt darba plānu nākamajai dienai - vienkārši uz papīra lapas, punktu pa punktam.
Piemēram:
1) Jāieposto 20 posti Betting Advice forumā
2) Jāsameklē 5 jauni JV partneri
3) Jāuzraksta raksts par Cheltenham Festival priekš newsletter
4) Jāizveido 1 jauna AdWords kampaņa
5) utt.
Un ķerties pie nākamā darba tikai tad, kad pirmais ir izpildīts un izsvītrots no lapas. Es tā mēģinu darīt katru dienu - un sajūta ir fantastiska dienas beigās, kad visi uzdevumi ir izsvītroti.
MĒRĶU NOSPRAUŠANA
Atkal - tas var likties tik elementāri un pašsaprotami, bet tāpat 99% cilvēku paklūp. Jebkurā "business venture" ir jābūt nospraustiem mērķiem. Zinu, to māca 9.klasē, bet tas ir VITĀLI SVARĪGI, lai sasniegtu ko patiešām ievērīgu. Tev skaidri jāzin īstermiņa un ilgtermiņa mērķi.
Piemēram - šonedēļ mērķis dabūt 1000 kvalificētu apmeklētājus savai lapai. Tālāk vienkārši sastādi rīcības plānu, kā to mērķi izpildīt un rezultāti neizpaliks:
1) 50 posti 10 dažādos forumos
2) 3 AdWords kampaņas
3) 3 Yahoo kampaņas
4) 5 raksti priekš "article directories"
5) utt.
Vienkārši nospraud mērķi, sastādi rīcības plānu un IZDARI!!!
KONCENTRĒŠANĀS
Par šito tēmu es varētu grāmatas 12 sējumos sarakstīt. Manuprāt, tā ir PATI LIELĀKĀ problēma, klupšanas akmens un NELAIME darbojoties IM jomā. Jums pat grūti būtu aptvert cik daudz laika esmu pagātnē izniekojis mētājoties no vienas idejas uz otru. Es pat negribu runāt par to naudu, kuru esmu izgāzis vējā pēdējos 5 gados - savi 30 000 EUR droši sanāktu...
Tev ir JĀSPĒJ koncentrēties uz vienu lietu, vienu projektu - nospraud mērķi, sastādi rīcības plānu un RĪKOJIES!!! Bet Dieva dēļ nesāc ķert jaunu projektu pirms neesi neko pamatīgu izdarījis ar iepriekšējo. Manā kontā ir vismaz kādas 100 iesāktas un nepabeigtas idejas - būtībā izšķiests laiks, nauda un sirmi mati uz galvas
KONCENTRĒJIES :!: :!: :!:
O.K. Baigais murgs sanāca...