• Author
    Posts
  • #82045
    Helmuts
    Helmuts
    Keymaster
    • Offline
      • tēmas: 128
      • atbildes: 385

    nolēmu uztaisīt īsu skaidrojumu vārdu savienojamam “Crawl Budget”, kuru bieži dzird no seo vides speciālistiem, tomēr nozīmi zin retais.

    Google botu apmeklējumu biežums, regularitāte, pavadītais laiks mājaslapā un daudzas citas rīcības norāda to > cik Google ir gatava vai vēlas ieguldīt savu laika un datorresursus, lai indeksētu noteikto mājaslapu ikdienā (un to darīt regulāri).

    Vienkāršāk sakot, Google izvēlas cik dziļi staigāt pa mājaslapu, cik lapas vienā reizē apmeklēs un līdzīgus uzdevumus.

    Un šis saucās “Crawl Budget” (atļaušos nelatviskot šo terminu, lai vēl vairāk nesarežģītu skaidrojumu).

    Šeit ir iespējami dažādi skaidrojumi, un tiem kuriem patīk drīzāk tehnisks skaidrojums: Crawl Budget ir atvēlētais indeksēšanas dziļums kopā ar indeksēšanas biežumu… Vai savādāk: cik bieži un cik url adreses Google bots var un vēlas indeksēt (tam atvēlētie resursi).

    Varbūt piebildīšu, kas ir “crawl”. Google bots (automātiski nosūtīts robots), apmeklējot lapu, nolasa visu iespējamo informāciju un to savāc (indeksē). Šo sauc par “crawling”. Tālāk šī informācija tiek nosūtīta Google serveriem, tās izskatīšanai, un tā jau ir cita tēma.


    Nākošais jautājums ir – Kas ir faktori, kas ietekmē šo “crawl budget”?

    > mājaslapas apmeklētāju skaits
    > populārākās sadaļas/lapas
    > kvalitatīvs saturs, kas jau lieliski “rankojas” Googlē (un ilglaicīgi)
    > (negatīgi ietekmē) dublikāta lapas, neorģināls saturs
    > (negatīvi) hakotas, zema satura vai spama satura lapas
    > cik viegli meklētājam ir izstaigāt tavu mājaslapu
    > lapu ielādes ātrums
    > lapu izmērs / citiem vārdiem, izlietotais “bandwidth” uz katru lapu
    > cik bieži mājaslapa tiek atjaunota
    > svarīgu un mazāk svarīgu url (lapas adrešu) attiecība.


    Kāpēc tas pastāv?

    Google cenšas prioritizēt svarīgas mājaslapas, lai tās biežāk apmeklētu, dziļāk izstaigātu, lai savus datorresursus novirzītu tieši kvalitatīvām interneta lapām. Jāsaprot, ka pretējā gadījumā ļoti daudz resursi tiktu iztērēti uz zema satura resursiem ar milzīgu skaitu autoģenerātām lapām un saturu, kurš nav kvalitatīvs.

    Papildus, Google arī nevēlas apgrūtināt daudzu tehniski zemāk kvalitatīvi izveidotu interneta lapu serverus ar saviem botiem, kuru uzdevums ir ievākt informāciju un nosūtīt to tālāk Google indeksam analīzei. Pārāk bieži apmeklēlumi un pārāk ātra indeksēšana var daļēji vai pilnībā paralizēt daudzu šodienas mājaslapu serveru darbību.

    Īsumā (ja pavisam nesaprati): Crawl Budget = cik ļoti Google vēlas ievākt informāciju par tavu mājaslapu.

  • #82046
    Helmuts
    Helmuts
    Keymaster
    • Offline
      • tēmas: 128
      • atbildes: 385

    ok, tagad, kad informācija uzrakstīta, uztaisīšu īsu live tieši par šo tēmu un uzlikšu saiti uz šo lapu 🙂

    embedošu, pie reizes, arī šo Facebook live:


    starp citu, saīsinātā saite uz šo lapu ir: https://ej.uz/crawl

You must be logged in to reply to this topic.